STE on lühend, kus igal tähel on võtmesõna.
- S - Saavutustarve
- T - Teadmus
- E - Esitlus
Miks need võtmesõnad? Sest just need võtmesõnad iseloomustavad õpetaja igapäevaseid tegevusi ja õppemeetmete valikut, mida nad kasutavad tulemuste saavutamiseks. Need võtmesõnad on suunanäitajateks siin lehel olevate õppevahendite hindamisel ja valikul.
Saavutustarve, sest iga õpetaja istutab õpilastesse tahet leida probleemi lahendamisel vastus. Selleks näitab ta esmalt viise teadaolevate probleemide tõhusaks lahendamiseks ja seejärjel lähenemisviise uute senitundmatute vastuste leidmiseks. Õpetaja jagab õpilastele ülesandeid, et nad tunneksid end võitjatena. Võitja tunne kutsub tegemisele. Lisaks sellistel võistlustel pole kaotajaid. Seetõttu saab õppevahendi hindamiskriteeriumina hinnata saavutusvajadust, kui läbimõeldud on ülesanded, kas need kaasavad õppeprotsessi kogu klassi või ainult mõnda rühma.
Teadmus, sest õpetaja juhib õpilaste tähelepanu sellele, kuidas rakendada teadmisi selleks, et saavutada oskusi, mis toovad kasu. Sest uurija lähenemine – harjumus teha kõike hästi ja iga alustatud töö lõpuni viia. Kriteeriumina näitab teadmus teoreetiliste teadmiste seotust reaalsete rakendusülesannetega ja analoogia põhjal lahenduse leidmise oskust, aga ka kõige efektiivsema lahenduse valimise oskust.
Esitlus, õpetaja nii minevikus kui ka tänapäeval näitab kuidas targad eelkäijad otsustasid, et maailm töötab, millised teooriad kirjeldavad seoseid nähtuste vahel. Veenimiseks kasutatakse selleks alati kõige kaasaaegsemaid õppevahendeid. Sest iga õpetaja usub, et tema lapsed väärivad parimat. See kriteerium näitab korraga kahte õppevahendite omadust: näitlikkus õpilaste jaoks ning kasutusmugavus õpetaja jaoks.
Õpetajatelt me oleme kuulnud nende oma STE lühendi tähenduse versiooni: Sisukas Teadus Eestlastele.
Õppelabori STE meeskond igapäevaselt otsib vastuseid küsimusele „Kuidas teha õppimine meeldejäävaks?“. Me testime erinevaid tooteid, pakume parandusvõimalusi, kirjeldame, kuidas saaks neid kõige efektiivsemalt kasutada, anname haridustooteid testimiseks õppeasutustele, koolitame ja konsulteerime õpetajaid. Me jagame oma kogemusi teistega, sest usume, et teadmiste edasiandmine on progressi alus.