Cubetto Robot

Postitus on tõlgitud eesti keelde
Originaal postitus „Cubetto in our classroom: Pythagoras Montessori School, Belgrade“.
Postituse autorid: Dusanka Nikolic, Milan Mihaljcic

Mõni aeg tagasi saabus Cubetto robot Belgradi Montessori kooli ja juba algusest peale tekkis laste ja selle armsa väikse puidust roboti vahel armastus esimesest silmapilgust.

Cubetto roboti tundmaõppimine

Pean tunnistama, et olin üllatunud – tänapäeva lapsed on nii harjunud eriefektidega, lõbusate multifilmide ja superkangelastega. Esmapingul on Cubetto lihtsalt väike puidust kuubik. Kuid lapsed sõbrunesid Cubetto robotiga kohe ja suhtlesid temaga kui oma sõbraga – seda oli tore näha.

Cubetto robot
Pythagoras Montessori Kool, Belgrad

Cubetto liigub aeglaselt, nagu kõhkleks veidi enne järgmise sammu astumist. Kuid tegelikult on Cubetto robot väga sihikindel – ta ei liigu nii, nagu sa TAHAD, vaid nii, nagu talle KÄSITI!

Minu õpilastele tundus, et maagia toimub selles samas ajavahemikus, mis jääb käsu andmise ja Cubetto liikumise vahele.  Oli tore jälgida, kuidas lapsed hakkasid mõistma erinevust esimese ja teise käsu vahel, kuidas nad hakkasid mõistma Cubetto roboti tööprotsesse, ilma et vihastaksid või muutuksid närviliseks. Tore oli, et nad reageerivad samasuguse rahulikkuse ja aktsepteerimisega, mida see väike naeratav robot projitseerib.

Rääkisin Cubetto robotist oma sõpradega, kes on professionaalsed programmeerijad. Nad kõik nõustusid, et kui laps õpib Cubetto robotit navigeerima, siis mõistab ta ka programmeerimise põhimõisteid ja tähtsamaid põhimõtteid.Nagu näiteks programmeerimisjada, algoritm ja silumine (ing. k debugging). Kõik elemendid on olemas.

Lõõgastav mäng Cubetto tutvustamiseks

Primo Toys pakub lastevanematele ja õpetajatele palju materjale ja ideid, mida leiab nende veebisaidil. Igaüks neist tutvustab erinevat viisi Cubetto kasutamiseks.

Meie koolis on meil omad viisid Cubetto tutvustamiseks lastele.

Cubetto robot
Pythagoras Montessori Kool, Belgrad

Kui laps näeb Cubetot liikumas, tahab ta kohe haarata käsulaud ja kontrollida roboti liikumist, kuid oluline on see esimene suhtlus hoolikalt üles ehitada.

Kui ma näitan Cubettot esimest korda, alustan ma „vaba programmeerimisega“, et kõige nooremate õpilaste tähelepanu ja motivatsiooni hoida. Pärast seda, kui olen tutvustanud lastele kõiki elemente, teen kõigepealt Cubetto jaoks lühikese teekonna ühe pöördega. Seejärel palun lapsel liigutada robotit suvalises suunas.

Valesid vastuseid ei ole

Iga teekond, mida Cubetto robot läbib, on õige. Just sellise arusaama tuleb kasutada, et laps saaks aru, et ta ei saa vigu teha ja kasutaks Cubettot pingevabalt.
Peale seda, kui robot peatub teatud punktis, märgin selle punkti kriidiga ära ja siis liigutan Cubettot kaardi teist otsa ja palun teisel lapsel korrata tegevuse, et saata robot mõnda suunda. Jällegi märgin kriidiga roboti peatumispunkti.

Mõlema “vaba programmeerimise” tegevuse ajal on lapsel võimalus jälgida seost roboti liikumise ja käsulaual olevate juhiste vahel. Tavaliselt näitan seda seost sõrmede ja sõnadega:
“Cubetto liigub nüüd edasi, see oli sinu käsk, nüüd ta pöörab, sest sa kasutasid pööramisnoolt. Kas sa näed seda? Cubetto järgib rangelt sinu käsku!”

Nüüd on meil põrandal kaks kriidiga märgitud punkti. Selle sissejuhatava mängu järgmine etapp on paluda õpilasel panna Cubetto ühest punktist teise liikuma. Kauguste puhul, mis nõuavad pikemaid, keerulisemaid järjestusi, modelleerin ise marsruudi, selgitades samal ajal, mida ma teen.

Cubetto robot
Pythagoras Montessori Kool, Belgrad

Siinkohal lõpeb sissejuhatav tund. (Minu kogemuse kohaselt tahab enamik lapsi jätkata, kuid õpetaja peab hindama, kas see on võimalik). See mäng töötab hästi ühe või kahe-kolme lapsega korraga, kuid ma ei soovitaks rohkem kui kaks last Cubetto sissejuhatuse jaoks.

Valesid vastuseid ei ole

Cubetto on suurepärane vahend, et teha esimesi samme programmeerimise põhimõistete õppimiseks. See aitab teistes õppimisvaldkondades, sest see pakub võimalusi tutvustada erinevaid kontekste, milles robot “elab”, nii et programmeerimist tagaplaanil tehes saavad lapsed õppida peaaegu kõiki teisi valdkondi.

Sarnaselt teiste Montessori-materjalidega ühendab see mängu ja õppimise ning meie koolis avastame veel palju võimalusi Cubetto kasutamiseks!

Seotud tooted

Sule
Logige sisse
Sule
Ostukorv (0)

Taotluse listis ei ole tooteid.