digipädevus
Digipädevus on suutlikkus lahendada (õppe)töös ettetulevaid probleeme digitehnoloogia abil. See hõlmab oskusi, mis võimaldavad inimestel toime tulla kiiresti muutuvas teadmusühiskonnas nii töökohal, õppimisel, kodanikuna tegutsedes kui ka kogukondades suheldes 1. Digipädevus on oluline nii õpetajatele kui ka õppijatele ning aitab neil kasutada digitehnoloogiat tõhusalt ja loovalt. Siin on mõned olulised aspektid:
Õpetaja digipädevus:
Õpetajad peavad omama digipädevust, et integreerida digitehnoloogiat õppetöösse.
See hõlmab oskusi, nagu digitaalsete vahendite kasutamine õppematerjalide loomisel, õpilaste kaasamine digitaalsetesse õpikeskkondadesse ning digitaalsete hindamisvahendite kasutamine.
Õppija digipädevus:
Õppijad peavad omama digipädevust, et olla edukad nii õppimises kui ka tulevases tööelus.
See hõlmab oskusi, nagu digitaalse info otsimine, kriitiline mõtlemine, koostöö digitaalsetes keskkondades ja küberturvalisus.
Digipädevus on oluline oskus, mis aitab meil navigeerida digitaalses maailmas ning saavutada edu nii hariduses kui ka töös.